Tiems, kurie naktimis gausiai prakaituoja: čiužinys prakaituojantiems

Čiužinys prakaituojantiems – kaip išsirinkti?

Straipsnį publikavo: Beata Ramutienė
Publikavimo data: 2014 gegužės 22

Išaušo dar vienas puikus rytas. Tiesą pasakius, ne visiems jis puikus: naktį vėl „išplaukėme“ iš lovos. Naktinis prakaitavimas, kuris karts nuo karto kamuoja mano antrąją pusę, vėl privertė keltis dar neįdienojus, keisti patalynę ir pižamas. Nelabai malonus užsiėmimas, kai už lango gili naktis, o tu kapstaisi po patalus ir paskubomis bandai juos paversti mielu migiu, kad vėl galėtum sugrįžti į tą patį sapną.

čiužinys prakaituojantiems kaip išsirinkti

Šįryt nusprendžiau, kad tokie naktiniai pasiplaukiojimai turi baigtis. Dėl tokių mane neraminančių smulkmenų vyro jaudinti neverta – pati galiu išsiaiškinti jo „negalavimų“ priežastis. Geriausias ir greičiausias man žinomas būdas tai padaryti – pasiklausti visagalio Google. „Naktinis prakaitavimas“ – surenku paieškos laukelyje. Po kelių sekundžių iššokę rezultatai nustebina straipsnių gausa. Peržvelgusi keletą gąsdinančių straipsnių, randu tai, ko manausi ieškanti. Straipsnyje kalbama apie gyvenimo įpročius, mitybą, miegamojo vėdinimą. Dar kitur randu užsiminta, kad sintetinio pluošto aptempti drabužiai taip pat gali sukelti prakaitavimą.

Pradedu dėlioti galimų vyro negalavimų sąrašą: stresas, netaisyklinga mityba, nesaikingas kofeino vartojimas (triskart taip), gryno oro trūkumas ir nemažai kitų tokių mums įprastų dalykų. Daugelio iš jų pakeisti nepavyks, nes tai ne nuo manęs priklauso, tačiau vienas – visiškai mano valioje. Griebiuosi jo, kaip šiaudo: pašalinami visi sintetiniai rūbai iš vyro akiračio. Staiga į galvą šauna dar viena mintis: jei sintetika gali paskatinti prakaitavimą, tai gal dėl visko kaltas čiužinys?

 Iš kokių medžiagų turėtų būti pagamintas čiužinys prakaituojantiems

Padariusi genialią išvadą, leidžiuosi į naujo čiužinio paieškas. Pagrindinėje miesto gatvėje net kelios parduotuvės, prekiaujančios miegamojo baldais ir čiužiniais. Apsilankau vienoje iš jų.

Kelias minutes pavėpsojusi į siūlomas prekes, suvokiu, kad internetinių žinių (putų poliuretanas – gerai, viskoelastas ir lateksas – blogai) man nepakaks. Čiužinių sudedamųjų dalių pavadinimai nė iš tolo nepanašūs į man žinomus iš interneto. Kodėl jie negali pasistatyti didelės šviečiančios rodyklės su užrašu „šitas čiužinys prakaituojantiems“?

čiužinys prakaituojantiems medžiagos

Šiek tiek sutrikusi kreipiuosi į konsultantę ir išdėstau savo bėdą. Mergina net nemirktelėjusi veda prie spyruoklinių čiužinių, nes jie pralaidžiausi orui. Čiužinio minkštąją dalį rekomenduoja rinktis iš didelio tankio porolono, nes ši medžiaga taip pat pasižymi puikia oro cirkuliacija. „Tai čia tas HR poliuretanas?“ – paklausiu. „Taip taip, jis dar vadinamas elastingu poliuretanu“, – patvirtina mano žinias. Pasidomėjus, ar yra kokia nors kita alternatyva, rekomenduoja čiužinį iš latekso. „Šio gaminio itin geras oro pralaidumas, be to tai komfortiškas čiužinys,“ – pasakoja pardavėja. „Aš maniau, kad latekso čiužiniai nerekomenduojami gausiai prakaituojantiems žmonėms,“ – bandau suabejoti. „Prieš kelerius metus, kol nebuvo ištobulinta gaminimo technologija, latekso čiužiniai tikrai buvo nerekomenduotini šią problemą turintiems žmonėms, tačiau dabar viskas pasikeitė,“ – ramina mane. „Žinoma, jūsų atveju geresnio pasirinkimo už HR nebus, tačiau jei norite ir komforto, ir kvėpuojančio čiužinio – naujos kartos lateksas yra puikus pasirinkimas“. Sugaišus dar kelias minutes sužinau, kad viskoelastinis čiužinys yra pats blogiausias pasirinkimas prakaituojantiems žmonėms. Vėl apima siaubas, nes šeimos lovoje puikuojasi būtent jis.

Antčiužinis tiems, kas nenori keisti čiužinio

Aplankiusi dar kelias parduotuves supratau, kad gausiai prakaituojantiems žmonės čiužinių pasirinkimas itin ribotas: arba spyruoklinis su didelio tankio putų poliuretano sluoksniu, arba visas čiužinys iš šios medžiagos.

Į paskutinę parduotuvę užsukau tik iš smalsumo. Mano nuostabai, kai ką atradau. Ne, ne stebuklingą čiužinį, o konsultantę, kuri išmano viską: nuo medžiagų, iš kurių gaminami čiužiniai, iki viso (net konkurentų ir net kelerių metų senumo) Lietuvoje siūlomų čiužinių asortimento. Itin rūpestingai išklausinėjusi, kokį čiužinį turime, kada ir kur pirktas, net kaip atrodo, galiausiai pasiūlo problemos sprendimo būdus.

„Žmonėms, kuriuos kankina prakaitavimo problemos, rekomenduojame rinktis tokius čiužinius, kurie gerai praleidžia orą. Ne visi putų poliuretano čiužiniai tinka, nes skiriasi šios medžiagos gaminimo technologija. Kvėpuojančių čiužinių požymis – atviros poros, dar vadinamos branduoliais. Jeigu pabandytumėte į tokį čiužinį pūsti, pastebėsite, kad oras pereina kiaurai. Jeigu gerai supratau, jūsų čiužinys yra dvipusis: viena jo pusė iš viskoelasto, kita – iš sutankinto putų poliuretano. Stenkitės miegoti ant pastarosios pusės. Čiužinį apverskite tik tada, kai namuose būna šalta, nes viskoelastas šilumą sulaiko prie kūno. Jeigu kuris nors iš jūsų susirgtų ir imtų karščiuoti, nemiegokita ant viskoelastinės čiužinio pusės, nes ji sulaiko šilumą ir drėgmę“, – dalinosi žiniomis ir patarimais konsultantė.

„Dažnai būna taip, kad klientai renkasi čiužinį pagal patogumą ir visai nekreipia dėmesio į tokią „smulkmeną“ kaip prakaitavimas. Įsigiję naują (ne retai ir prabangią) prekę, po kiek laiko supranta, kad ji neatitinka poreikių. Ištikus tokiai nelaimei, galime pasiūlyti antčiužinį. Tiesa, jo kaina irgi nėra maža, tačiau bus žymiai pigiau, nei įsigyti dar vieną naują čiužinį. Be to, šį daiktą galima panaudoti ir ant sofos, ir į kelionę išsivežti,“ – pasakojo moteris.

čiužinys prakaituojantiems - antčiužinis

Pagaliau visi taškai ant I sudėti

Eidama namo, į slaptas proto lentynėles dėliojau gautą naują informaciją, kad ji ten susigulėtų ir pasiliktų visam laikui:

1) naktinis prakaitavimas gali būti ir rimtos ligos, ir išorinių veiksnių požymis. Vienas tokių neigiamai mūsų kūną nakties metu veikiančių dalykų gali būti mūsų nuostabusis patogusis naujasis čiužinys;

2) renkantis čiužinį nepamirškite miegojimo įpročių ir problemų (pavyzdžiui, naktinio prakaitavimo), nes čiužinys gali jas padėti išspręsti ar paaštrinti;

3) čiužinių, kurie tiktų gausiai prakaituojantiems žmonėms, asortimentas Lietuvoje nėra gausus; konsultantų teigimu, geriausias variantas yra atvirų porų didelio tankio porolonas (dar vadinamas HR arba elastingu poliuretanu), viskoelastinė medžiaga visiškai nerekomenduojama, o dėl latekso žinovų nuomonės išsiskiria;

4) antčiužinis gali būtų vienas iš problemos sprendimo būdų, jei nenori keisti čiužinio ar nesi tikras, kad dėl naktinio prakaitavimo kaltas būtent jis.

Toliau skaitykite:

Klausk specialisto !