7 priežastys, kodėl baldų gamintojai vėluoja

Straipsnį publikavo: Roma Blėkienė
Publikavimo data: 2013 gruodžio 10

Kodėl baldų gamintojai vėluoja?

Atnaujindami namus dažnai susiduriame su problema: norėtume įsikelti į būstą, tačiau nėra baldų, nes meistrai vėluoja pristatyti užsakymą. Jeigu tikėsime kalbomis, dar nėra buvę atvejo, kai viskas pristatoma laiku. Kokios priežastys meistrus verčia sulaužyti duotą žodį?

Norint geriau suprasti nesklandumų priežastis, reikia bent trumpai žvilgtelėti į kasdienę baldžių darbo virtuvę. Individualių baldų gamyba susideda iš kelių etapų: 1) projekto paruošimas ir suderinimas; 2) medžiagų užsakymas iš tiekėjų; 3) baldų gaminimas; 4) užsakymo pristatymas ir sumontavimas klientui. Norint baldus pagaminti ir pristatyti laiku, kiekviename etape turi viskas veikti sklandžiai. Pabandykime įsivaizduoti, dėl kokių priežasčių darniame gamybos procese gali atsirasti trukdžių.

render of a four step lifecycle flow chart

1. Nepakanka apyvartinių lėšų. Suderinus projektą įprasta prašyti avanso. Daugelis gamintojų norėtų, kad avanso pakaktų įsigyti medžiagas, vadinasi nuo 50 iki 80 proc. galutinės kainos. Ar drįstumėte tokią didelę pinigų sumą patikėti žmogui, kurį matote pirmą kartą? Tik gerai žinomas, patikimas ir rekomenduotas meistras gali tikėtis didesnio avanso, todėl įprastai iš anksto prašoma 30–50 proc. gaminio kainos. Skirtumą reikia dengti iš apyvartinių lėšų, tačiau ne visos įmonės tai gali padaryti, todėl tenka laukti, kol jų atsiras. Kitaip tariant, kyla nemaža tikimybė, kad baldai gali vėluoti.

2. Tiekimo problemos. Užsakius medžiagas kartais tenka laukti, kol tiekėjai jas atsigabens iš užsienio, nes turi nepakankamą atsargų kiekį. Užsakymas nejuda iš vietos, o sutarties terminas nenumaldomai artėja.

Nėra jokių garantijų, kad visos atvykusios medžiagos bus sveikos. Pažeistas medžiagas, kurios netinka baldų gamybai, reikia pakeisti – vėl papildoma gaišatis.

Būna atvejų, kad išsirinktų medžiagų gamintojai nebegamina, tada meistrui tenka iš naujo derinti projektą.

3. Darbo jėgos trūkumas. Užsakymų kiekio ir dydžio prognozuoti neįmanoma. Vieną mėnesį jų gali būti tik keli, o kitą – tiek daug, kad darbuotojai nespės suktis. Papildomų patikimų žmonių laikinam vieno mėnesio ar tik savaitės darbui susirasti nėra lengva. Be to nepamirškime, kad baldus gamina žmonės, o jie serga, kartais turi išvykti, palaidoti artimuosius. Nesuplanuotų atvejų, kurie stabdo darbus, gali būti begalės, o laikinos naujos darbo jėgos nepasisamdysi, todėl užklupus „darbų liūčiai“ ne visada įmanoma tiksliai numatyti gamybos terminus.

4. Gamybos klaidos. Ne viskas gamybos proceso metu (kuriam priklauso dizainerio paslaugos, baldo pagaminimas, jo pristatymas ir sumontavimas) pavyksta tiksliai ir sklandžiai. Štai kelios dažnos situacijos: dizaineris dėl tam tikrų priežasčių (nelygių sienų, neatidumo ar kt.) netiksliai išmatavo, vadinasi pagamintus baldus teks koreguoti. Nesusikalbėjo meistras ir užsakovas – reikia daryti pakeitimus. Gaminimo metu sugadintas medžiagas reikia pakeisti, o tai reiškia, kad vėl teks laukti, kol atvyks naujos. Baldų transportavimo ar montavimo metu atsirado pažeidimų – reikia keisti detales. Visi šie nenumatyti atvejai reikalauja papildomo laiko, kurio dažniausiai nėra, nes terminas jau čia pat.

5. Metinių švenčių manija. Prieš didžiąsias metines šventes (šv. Kalėdas ir šv. Velykas) dažnas iš mūsų nori atnaujinti namus. Baldžiai sako, kad prieššventiniu laikotarpiu užsakymų itin padaugėja. Problema tokia, kad visi užsakytų baldų nori iki švenčių.

6. Užsakovo kaltė. Paklausus meistrų, ar būna taip, kad klientai patys kalti dėl to, kad jie negali laiku įvykdyti užsakymų, išgirdome teigiamą atsakymą. Štai dažniausios istorijos: paskambina užsakovai ir paprašo, kad baldų gamyba būtų atidėta tam tikram laikui. Jeigu užsakymas dar nepradėtas vykdyti, taip ir padaroma, nes dažnai nėra patalpų, kur būtų galima sandėliuoti pagamintus baldus. Be to, investuoti pinigus į „užšaldytą“ užsakymą rizikinga, nes neaišku, kada jie sugrįš. Laukiama kito skambučio, kada bus galima vėl dirbti, tačiau užsakovai paskambina tik tada, kai nori baldus matyti savo namuose „dabar“ arba „rytoj“, o juos juk pagaminti reikia. Vadinasi, bus uždelsta kelias savaites. O jeigu tuo metu baldų gamybos įmonei produktyvus mėnuo, kai užsakymai veja vienas kitą? Į kurią vietą įterpti senąjį ir kaip nuspręsti, kuris užsakymas svarbesnis: pavėluotas senas ar naujas, kuris gali būti pagamintas laiku?

Kita pasikartojanti istorija kiek paprastesnė: baldai pagaminti, tačiau užsakymo negali pabaigti ir sumontuoti, nes šeimininkai neapsisprendžia dėl kokios nors smulkmenos, pavyzdžiui, neišsirenka rankenėlių, kriauklės ar buitinės technikos – šiuos „priedus“ reikia integruoti į baldus, o kol jų nėra, negali pabaigti užsakymo.

7. Techninės problemos. Nieko nėra amžino: technika, mašinos ir kita įranga genda, o kai nėra darbo įrankių, baldų gaminti negali.

„Baldų gido“ nuomone, visas bėdas galima išspręsti tinkamai organizuojant darbus. Visos kitos nesėkmės yra pirmosios pasekmės, juk netinkamai paskirsčius lėšas jų visada truks, jei per vėlai užsakysi medžiagas – jos vėluos, jei neteisingai paskirstysi darbus – darbuotojų darbo našumas kris ir t. t. Jeigu viskas būtų daroma laiku, taip kaip senoliai pataria dėl rogių ir ratų, tai bėdos tik po vieną vaikščiotų o gal ir išvis išnyktų.

Straipsnio komentarai ( 0 )

  • beata

    grazu

Klausk specialisto !